Returer
Returkostnader
När du köpt en vara hos oss har du rätt att ångra ditt köp inom 60 dagar samt att reklamera i upp till tre (3) år. Vid nyttjande av ångerrätt betalar du för fraktkostnaden medan vid reklamation står självklart vi som sålt varan för den.
För retur av produkter som levererats till ombud eller med Early Bird/CityMail/PostNord Varubrev debiteras en returfraktkostnad om 59kr.
För retur av större produkter som levererats med hemleverans (exklusive Early Bird/CityMail/PostNord Varubrev) debiteras en returfraktkostnad om 199 kr.
För retur av produkter som levererats som tungt och skrymmande gods (över 300cm i omkrets och/eller över 25kg) debiteras en fraktkostnad om 700-2000kr.
Se mer information om exakt kostnad för produkten på produktsidans beskrivning.
För outhämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig en returkostnad på 149 kr för produkter med värde upp till 1500 kr. För produkter med värden över 1501 kr är avgiften 349 kr.
Nedan finner du information om hur du returnerar en vara samt detaljer och regler för ångerrätt och reklamation.
Ångerrätt
Efter att du handlat i vår shop har du fri ångerrätt i 60 dagar från den dagen du har mottagit produkten. Önskar du returnera produkten kontaktar du vår kundtjänst hej@plockie.se. Vänligen uppge ditt ordernummer vid kontakten med kundtjänst.
Du får en retursedel för ångerrätt mejlat till dig samt en adressetikett. Fyll i dina uppgifter i retursedeln, lägg retursedeln i paketet och skicka tillbaka produkten direkt till leverantören. Se "så skickar du tillbaka din produkt" nedan.
Produkten du returnerar ska vara oanvänd, tillhörande etiketter ska sitta kvar och eventuell originalkartong ska vara intakt. Det är inte tillåtet att tejpa eller klistra något direkt på originalkartongen så tänk på att emballera försändelsen väl.
Är produkten felaktig eller defekt? Då skall du istället reklamera din produkt, se "Reklamation" nedan.
Ångerrätten gäller alla produkter utom följande:
* Hudnära produkter såsom hygienartiklar (tandvård-, hårvård-, kroppsvård och hårborttagningsprodukter, strumpor, in'ear hörlurar, örhängen, mikrofoner, värmedynor.) (Dessa produkter kan returneras endast vid obruten försegling)
* Ljud -och bildupptagningar vid bruten försegling
* Presentkort och digitala produkter
Reklamation
Vill du reklamera din produkt pga. skada, defekt eller andra fel kontakta vår kundtjänst hej@plockie.se innan du skickar tillbaka något till oss. Kontakta oss så fort som möjligt, dock inom 2 månader efter att ha mottagit varan. Glöm inte att ange ordernumret för ditt köp, detta hittar du i orderbekräftelsemailet du fick vid köptillfället.
Kundtjänst tar emot ditt mejl om reklamationen och meddelar dig instruktioner för retur om inte annan lösning bestäms. Vi står för returfrakten.
Vi garanterar att de produkter du har köpt är felfria vid leveransen. Vid transportskador ska du kontakta oss omgående.
Reklamationsrätten upphör efter 3 år.
Så skickar du tillbaka din produkt:
Skriv ut retursedel samt fraktetikett som du har fått av oss och fyll i dina uppgifter. Vill du returnera produkter från flera olika leverantörer ska du skicka ett paket till respektive leverantör. Du behöver då skriva ut en returblankett för varje paket samt ha mottagit en fraktetikett för varje leverantör.
Packa produkten väl så att den inte skadas under transporten. Lägg i den ifyllda retursedeln i paketet, utan den kommer vi ha svårt att hantera din retur.
Skicka produkten direkt till vår leverantör. Du har fått fraktetiketten med leverantörens adress på förifylld av oss, du behöver bara klistra på retursedeln på paketet och lämna till närmaste postombud.
* Vi återbetalar dig/skickar ny eller reparerad produkt när vi har mottagit och godkänt din retur/reklamation.
* Du ansvarar för försändelsen tills den kommer till oss.
*Har du frågor om din retur, kontakta vår kundtjänst hej@plockie.se